Perşembe, Temmuz 2

Visne Soslu Etimek Tatlisi

Arkadaslar arayipta,caya sana gelmeyi dusunuyoruz deyince,bende buyurun dedim ve tarif defterimi elime alip neler yapsam diye dusundum.Tatli olarak su sicak yaz gunlerinde serin serin yemek icin visne soslu etimek tatlimi yapmaya karar verdim.Ustelik aksamdan yaptigim icin daha da lezzetli olmustu.Bu tarifimi sizlerle paylasmak istedim.Bu tarifi evde bulunan meyve suyumuza gore degistirebiliriz.Benim evimde visne suyu vardi ,ben onu kullandim ama daha evvel portakal suyu ile de denemistim o da super olmustu arkadaslar.



Malzemeler;

1 pk.etimek
1 bardak seker ve 1 bardak suyu etimegi islatmak icin kullaniyoruz.

Krema icin;

2 su bardagi sut
1,5 kasik un
2 kasik nisasta
1 cay kasigi vanilya
Yarim bardak seker
1 kasik margarin veya tereyagi

Visne sosu icin;

1,5 bardaktan biraz fazla visne suyu
3 kasik nisasta
Arzuya gore seker

Oncelikle etimeklerimizi borcama dizerek isimize baslayalim ve sekerimizi bir tencerede suyumuzla beraber hafif isitalim.Etimeklerimizin uzerine dokerek islanmalarini saglayalim.Krema icin tenceremizi ocaga alarak sutumuzu,unu,nisasta ve sekeri ilave ederek karistiralim.Kivami koyulasmaya baslayinca yagimizi ve vanilyayi ekleyerek iyice karistiralim.Ocagimizi kapattiktan sonra 5 dk.daha cirpalim ve kremamizi etimeklerin uzerini kaplayacak sekilde dokelim.Daha sonra diger bir tencerede visne suyu ve nisastamizi kisik ateste jole kivami oluncaya kadar karistiralim.Ben iki kasik seker ilave ettim ama isteyen seker kullanmayabilir.Kivami elde ettikten sonra sosumuzu da kremamizin uzerine dokelim.15 dk.disarida beklettikten sonra buzdolabimiza koyarak sogutalim.Tatlimiz servise hazirdir efendim.

Not:Bu sekilde yaptigimiz jolemizin piyasada satilanlardan lezzet olarak farki yok,hemde daha ekonomik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder