Salı, Temmuz 28

Sivas Sac Ustu

Genelde bizim sac ustu dedigimiz "Katmer"her yorede bilinir.Bizim Sivas yoresinde de cok yapilan lezzetli ve her turlu sofraya yakisan bir hamur isidir.Annemler Sac ustunu adi gibi sacta pisirirler ama ben tavada yaptim.Arkadaslar sana gelecegiz deyince hemen hamuru hazirladim ve isin basina gectim.Onlarda bu tur yoresel lezzetleri ozledikleri icin cok severek yediler.Tarifimiz soyle;





Malzemeler;
4 su bardagi un
1,5 su bardagi ilik su
1,5 tatli kasigi tuz
1 kasik maya(maya konuluyor fakat hamurun mayalanmasi beklenmiyor)
Bir miktar tereyagini eriterek icine biraz da siviyag ekliyoruz

Hamurumuzu yogurduktan sonra bezelere ayiriyor ve uzerlerini bir bez ile kapatiyoruz.Bezelerimizden birini alarak aciyor ve erittigimiz yagdan iki uc kasik icine dokerek iyice yagliyor ve karsilikli kenarlari birbirine degecek gibi katliyor kucuk kareler elde ediyoruz.Aslinda bu islem iki kere tekrar ediliyor ama ben bir kere yagladim ve acip pisirdim.Diger butun bezelerimiz icin de ayni islemi yaptiktan sonra yaglanip bekleyen kare hamurumuzu elimizle veya oklava ile 3-4 mm. kadar acip buyutuyoruz ve orta atesteki tavamizda iki tarafi iyice pisene kadar tutuyoruz.Daha sonra pisen sac ustumuzu tekrar tereyagi ile yagliyoruz.Afiyet olsun efendim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder