Cuma, Temmuz 3

Sodali Su Boregi

Borekler her ogunde sofralarimizi susleyen lezzetlerdir.Buyuk kucuk herkesin damak tadina hitap eder ve doyurucu bir yiyecek olmasi sebebiyle tercih edilir.Bende boreklerle ilgili degisik denemeler yapmayi severim.Bu defa da sodali borek yapmak istedim ve cok enfes oldu.Arkadaslarim sen mi actin harika olmus dediler.Hatta kucuk kizim ilk defa ben ona vermeden kendiliginden masadan alarak bir dilim yedi.Simdi bu iyice kabaran ve citir citir borek tarifimi sizlerle paylasmak istiyorum.



Malzemeler;
4 adet yufka(ben buradaki fillo yufkalarin 7 nosunu kullandim)
1 sise soda
2 yumurta (birinin sarisi uzerine)
1 bardak sut
1 cay bardagi siviyag
Bir tutam tuz

ic malzemeler;
200 gr beyaz peynir
Yarim demet maydonoz

Oncelikle derin bir kaba soda,yag,sut ve yumurtanin birini koyalim ve cirpalim.Ben biraz tuz ilave ettim.Borcamimizi yaglayalim ve bir yufkayi 4'e bolelim ve borcam tepsimize dosemeye baslayalim.Her katimiza hazirladigimiz harctan bolca surelim iki yufkamiz bu sekilde bittiginde araya ince kiyilmis maydonoz ve ezilmis peynirimizi karistirarak serpelim.Tekrar yufkalarimizi aralarina sodali malzemeden surerek tepsiye yerlestirelim.Boregimizi istenildigi gibi keselim ve ayirdigimiz yumurta sarisini kalan sodali harcimiza ilave edelim ve boregimizin uzerine dokelim.Ben uzerine corek otu serptim ve 180 derecelik isinmis firinda pisirdim.Firindan cikardiktan hemen sonra bicak degdirmeyelim boregimiz hamur olabilir.Biraz soguduktan sonra zaten kesilmis olan boregimizi servis yapabiliriz.afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder