Pazartesi, Temmuz 23

Erik Marmelatı

Tam erik zamanı... Annecigim'in bahcesinden topladığı kıpkırmızı eriklerin birazını marmelat birazını da erik suyu olarak hazırladım.Bu sıcaklarda enfes bir icecek. Mevsiminde tüketilen her besin daha faydalı olduğu için eriğinde zamanını kaçırmayalım.Faydaları saymakla bitmiyor; Romatizma, mafsal kireçlenmesi için yararlıdır. Bağırsakları yumuşatıcıdır. Kansızlığa karşı kullanılabilir. Ateş düşürücü Regl düzenleyici etkisi eriğin faydaları arasındadır. B vitamini, magnezyum, potasyum bakımından zengindir. Ben yaklaşık üç kilo erik kullandım.Erikleri yıkadım büyük bir tencereye koydum ve 10 dk.kaynattım.Biraz soğuduktan sonra kevgirden suyunu süzdüm hiç şeker katmadım erik tatlı olduğu için.Kevgirde kalan kısmını ise baska bir tencerenin üzerine koydum çekirdek ve kabukları kalana kadar geçirdim.Tencerede kalan erik posasını 2 bardak şeker koyarak kaynattım.En son bir tatlı kaşığı limon tuzu katarak 10 dk.daha kaynattım ve soguduktan sonra kavanoza aldım.İster kahvaltıda ister sütlü tatlılarla afiyetle yemeniz dileğiyle....Suyu iftarda bir güzel gitti ki.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder